Suzuki Alto kører 22,7 km/l og udleder kun 103 gram CO2 pr. km.


Picture 2

Højere komfort til de længere ture med mere udstyr, mindre støj og bedre plads på forsæderne.


alto

Tidligt i udviklingsforløbet valgte Suzuki at prioritere pladsen til føreren og forsædepassageren. Forsæderne er store, og der er gjort plads til de lange ben, så man kan finde en behagelig siddestilling. Med til komforten hører også et lavere støjniveau, som ikke mindst skyldes en cw-værdi på kun 0,30, hvilket er lavt for en bil i denne klasse.
I kabinen er der gjort lidt ekstra ud af kvalitets-indtrykket. Der er ingen nøgne metlaflader, og komfortudstyret som el-drevne sideruder og fjernbetjent centrallås er selvfølgeligheder i enhver Alto.

Suzuki Alto kører i henhold til EU-normen hele 22,7 km pr. liter benzin, og det er det laveste forbrug i klassen. Den gode økonomi er opnået gennem lav vægt, forfinet teknik og en høj gearing.
Den tre-cylindrede motor med 68 HK er kompakt og meget let. Med høj kompression og lille indre friktion er det en meget effektiv motor, der udnytter brændstoffet godt. Det nøjsomme forbrug er også en belønning til miljøet, idet Alto har et meget lavt udslip af CO2. Kun 103 gram pr. km, og det udløser da også laveste takst af den halvårlige grønne ejerafgift på kun 260 kroner.

Uanset hvilken Alto man vælger, er den udstyret med den fulde sikkerhedspakke. Det betyder seks airbags inklusiv gardinairbags, der beskytter hovederne på passagererne både for og bag, samt ESP-antiudskriding på alle modeller. Det betyder også, at Alto hæver sikkerhedsstandarden i klassen, hvor kombinationen af både ESP og 6 airbags ikke er en selvfølge i de billigste versioner. 5 døre er heller ikke en selvfølge i minklassen, men Alto er født med to praktiske bagdøre og en gedigen bagklap. På bagsæderne er der i øvrigt to ISOFIX-beslag til montering af to barnestole.

Alt i alt byder den nye Alto på lidt mere bil end i andre små biler. Bedre benzinøkonomi, lavere CO2-udslip, mere komfortudstyr og fuld sikkerhedspakke i alle modeller. Men hertil kommer, at Alto også er lidt større, end de biler der hidtil har været de bedste sælgende i klassen.

Du kan læse mere om den ny Alto her: Ny Alto